FC Z tillbaka i tvrutan i höst!

Alla kommer nog ihåg vår vän "TORE" från fc z ? .



Han var skyttekungens kung. Vi får dock inte se honom i höstens "Fc z " , vi kommer inte heller få se någon av förra säsongens lirare. utan Kanal 5 har iår svetsat ihop ett helt nytt järngäng , "The flying V".




stående från vänster : Johnny "fisken" Höglin, Sebastian "slödder" Söderroos, Jörgen " Z " Jönsson, Linda Salmela, Johan "snippan" Englund, Murre schwarzenegger. Sittande från vänster : Morgan "nypon" nyberg, Carl "Frånt" Front, Kenny "the star" fighter. Liggandes på röven : Adrian Szewczykowski

Med detta gäng så tror kanal på tittarrekord! Med Johnny och poeten johan som backar finns det inte en chans till någon förlust.

Lärarstudenten Johan Englund, 37, är en av nördarna i kultprogrammet FC Z.

Han är helt usel på fotboll, men besitter många andra talanger.

I Expressen i torsdags berättade han om sin passion:


- Jag gillar att skriva poesi. Jag har nischat in mig på fjortisdikter, alltså sådana som 14-åriga tjejer gillar.


Nu har Johan specialskrivit två dikter för expressen, som berör alla som en gång varit fjortis.
Läs med behållning och håll tummarna med oss för att debut-diktsamlingen snart finns att köpa.




























                                                   Poet Johan Englund från FC Z har specialskrivit två dikter för expressen. läs dem här nedan.




Dikt #1 "Höststrid"

mörkret omsluter mig, som en mörkh-et
ja är bara för fet
du älskar mig inte för ja är fet
i detta mörk-ret
i min själ denna natt, jag tror jag kan få fnatt, rakbladen skär djupt



Dikt #2 "Skymt Hjärta"


Ett skymt hjärta som inte får näring

Lotsas i en skränig värld av andar

Ensamt är dess klang

Tyst dess vilja

Och allt är som det ska


Kommentarer
Postat av: Blondie

Kom du ihåg Tommie, när du och jag träffade Tore i slussen på fyllan? och vi skulle filma han, så slog han bort min mobil så den kom i backen och gick nästan sönder haha :)

2009-06-01 @ 20:39:24
Postat av: BlondinAgnes

Den där Johan verkar ju vara en riktig GODING!

2009-06-01 @ 21:25:17
Postat av: tommie

svar till snefylleblondie : haha. jaa om jag gjorde! :D

2009-06-02 @ 12:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0